Kui maanteetranspordis olud ei parane, läheb osa ettevõtjaid kindlasti pankrotti, ütles Lajos ASi omanik ja riigikogu liige Einar Vallbaum.
- Einar Vallbaumi sõnul võib osa transpordiettevõtteid pankrotistuda. Foto: Andres Haabu
Transpordiettevõtte Lajos AS omaniku Einar Vallbaumi sõnul pole olukord transpordisektoris kiita. „Eks osa firmasid läheb kindlasti pankrotti, siin teist varianti ei ole. Kui midagi vedada ei ole, siis pole midagi teha,“ rääkis Vallbaum.
Lajos ASi seisu võib Vallbaumi sõnul hinnata tubli kolmega. "Peterburi suunal kukkusid külmveod ära, Vene turu äravajumisel oli suur mõju. Autosid on nii palju üle, et hinnad on langenud. Suvekuudel läheb võib-olla veidi paremaks, kuid juuli on maailmas puhkuse aeg, see on alati hapukurgihooaeg olnud,“ rääkis Vallbaum.
Ka konjunktuuriinstituudi teatel on maanteetranspordi ettevõtete ja logistikaettevõtete kindlustunne Venemaa-Ukraina konflikti tõttu halb ja karta on, et valitsuses arutatav kütushindade võimalik tõus kindlustunnet ei tõsta.
Vallbaum kinnitas, et transpordisektorit mõjutab Vene-Ukraina konflikt. „Üle maailma on autode üleküllus. See on kõigi suur mure, Poola, Läti, Leedu ja meie mure. Teine probleem on see, et sakslased tahavad tõsta päevaraha kõigil tema territooriumil vedajatel,“ rääkis Vallbaum.
„Ega see kindlustunne tugev ei ole, päris halb on. Ka kütuseaktsiis, mis tõusma hakkab, mõjutab meid,“ rääkis Vallbaum. „Rahvusvahelised vedajad hakkavad ilmselt Lätis paake täis võtma,“ rääkis ettevõtja.
Seotud lood
Kaubaveofirma Lajos suutis eelmisel aastal protsendi võrra langenud käibe juures teenida veidi rohkem kasumit kui aasta varem.
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.
Enimloetud
3
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
5
Logistikaäris on keerulised ajad
Viimased uudised
Airbnb majutajat tabas ehmatus
Kui ütleme “ei”, peame ütlema “miks”
Hetkel kuum
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Logistikaäris on keerulised ajad
Tagasi Äripäeva esilehele